Sabtu, 4 Julai 2009

PAS PASTI MENANG - USTAZ BUDAK

Ustaz Budak Syamsul Zaman b Sukri hari ini menegaskan PAS akan menang pada PRK N41 Manek Urai kali ini. Kenyataan ini diluahkan ketika mengunjungi rumah blogger di Perumahan Sungai Durian petang ini. Rombongan beliau pada petang itu yang ditemani oleh Abang Paloh Rawa disambut oleh tuan rumah dengan penuh kegembiraan. Beliau singgah ketika dalam perjalanan untuk menghadiri jemputan Perhimpunan Ulamak Sedunia di Kuala Lumpur. Ustaz Budak yang amat dikenali oleh seluruh rakyat Malaysia kerana kepetahannya ketika memberi syarahan.

Antara sebab-sebab kemenangan itu ialah rakyat Manek Urai khasnya penyokong tidak memilih calun ketika memangkah, mereka memilih dasar islam sebagai panduan kehidupan mereka.

Rakyat Kelantan khasnya penyokong PAS Manek Urai, mempunyai rasa cinta yang teramat sangat kepada kepimpinan YAB Tuan Guru selama sembilan belas tahun sejak 1990 sehingga sekarang

Kebanyakan penduduk Manek Urai asalnya dari hilir dan datang ke hulu sebagai peneroka. Mereka ini adalah kebanyakkannya adalah waris kepada mana-mana exco dalam kerajaan negeri Kelantan khasnya YB Dato Nik Amar Abdullah.

Ustaz Budak juga menyatakan bahawa beliau sudah lama mengajar di sekitar kawasan Manek Urai dan mempunyai kenalan dan anak murid serta waris yang ramai dan pastinya mereka akan mengundi bulan.

Pada kesimpulannya beliau berkata, Pas akan menang dengan sekurang-kurangnya 1000 majoriti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan