Ahad, 14 Jun 2009

Otak tak betul

Semasa ceramah di Peria , bertempat di medan perhimpunan murid sekolah Kebangsaan Peria yang dihadiri oleh 500000 rakyat semalam( lima ratus rakyat ulang lima ratus rakyat). TAK PA mengatakan bahawa semua kemudahan yang digunakan oleh rakyat Manek Urai dibina oleh kerajaan um NO.

ya la tu..

Semua kemudahan tersebut seperti jalanraya, klinik, sekolah, jejantas, airport dan lain-lain serba maknika itu adalah digunakan oleh rakyat Kelantan dan rakyat PAS khususnya.

Stadium Mizan Sapo Yang Buat? MRR2 sapo yang buat?

betul la tu..

Kabar ke dok mu TAK PA, mu dok kutip cukai rakyat Kelate tu wak gapo. Tu pon hok ciccir-ciccir jah jatuh ke rakyat kelate. hok banyoknya mu wat masuk dalam poket mu dan kroni-kroni mu dalam um NO tuh.

Baso otak tak beto.

Adakah Kerajaan PAS perlu membuat satu pengumuman atau sidang dun UNTUK PENGISTIHARAN BAHAWA SEGALA CUKAI-CUKAI RAKYAT KELANTAN TERMASUKLAH BAYARAN ROAD TAX KENDERAAN, BAYARAN LESEN, DUTI KASTAM DAN SEGALA CUKAI-CUKAI ITU AKAN DIKUTIP OLEH KERAJAAN NEGERI KELANTAN SENDIRI UNTUK PEMBANGUNAN RAKYAT NEGERI KELANTAN.

Kalau itulah yang dikehendaki oleh TAK PA semalam.


Melihat kepada beratus-ratus buah kereta mewah yang diletakkan di kiri-kanan bahu jalan Kampung Peria semalam, kita menjangkakan akan melimpah luahlah Padang bola Sekolah Kebangsaan Peria dengan kehadiran orangramai untuk mendengar pemimpin-pemimpin mereka berucap. Tapi......

lebih ramai dalam mesyuarat Agong PIBG.

Anda mungkin tidak percaya jika dikatakan Majlis Pelancaran Gerak kerja UMNO PRK N41 DUN Manek Urai semalam hanya dihadiri oleh lebih kurang 500 orang sahaja. Antara yang hadir selain Dato Mustapha Mohamad ialah Dato Shafei Afdal, Dato Adik dan Dato Ramzi. Jadi, kereta mewah yang tersususun di kiri-kanan beratus-ratus buah tu hak sapo. Ooo..Pegawai-pegawai KESEDAR, Ketua-ketua Jabatan dan koporat-koporat luar.

kalu gitu tak apalah TAK PA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan